joi, 20 februarie 2014

21.02.2014 - despre Fotografie cu dragoste - 52

Astăzi au venit (din nou) imaginile de la mărit. Nu știu cum gândește minilabul dar gândește în ciuda mea. Ce eu am cerut cu 2 sau 3 trepte de densitate mai deschis este, invariabil, cu 1 singură. În fine, asta e. Data aviatoare voi face o vizită la Brașov să ne punem de acord. Din ce am gândit, 18 imagini sar din schemă. Aproape 20% dintre cele 106 pe care le voi expune. Destul de multe...

Asta este Prieteni, prea am făcut mișto de... he-he-he. Ezistă o compensație!

Nu știu câți dintre cei care pun mâna pe un aparat de fotografiat nu și-au propus să călătorească. Într-un capăt de lume, într-un capăt de țară, într-un capăt al propriului oraș. Și să fotografieze. Tot ceea ce li se pare frumos, tot ceea ce au auzit – citit – văzut pe la alții că este frumos, tot ceea ce le face sufletul să vibreze de atâta frumusețe pe care Creatorul a împrăștiat-o pe pământul nostru de oameni. Probabil că niciunul dintre ei, sau... foarte puțini.


Fotograful este un martor al timpului său. Zece dintre noi, în același loc, găsim zece unghiuri diferite de abordare a aceluiași subiect. După chipul și asemănarea fiecăruia dintre noi. Și nu este de mirare că, odată ajunși într-un loc arhicunoscut, în loc să cumpărăm o vedere cu acel spațiu declanșăm. O dată, de zece, de 100 de ori. Să avem acasă propria noastră vedere. Așa cum am văzut-o cu inima.

Iată deci că, în afară de faptul că este un călător, fotograful mai poate să și viseze. La o lume numai a lui, cu imagini numai ale lui, mult mai frumoase și mai iubite decât toate imaginile frumoase și iubite din lumea asta mare, numai bună să călătorești și să-i visezi povestea care se scrie continuu. Pentru că, musai, câți fotografi tot atâtea povești.


Călător – Visător... o expoziție din România cu poveștile mele. Așa cum le-am simțit și trăit eu la vremea când umblam prin România din inima Mea, mult înainte ca sintagma respectivă să fie folosită de o televiziune centrală. Sunt povești în imagini de prin toate locurile minunate pe unde mi-au călcat pașii și pe care le-am trăit la intensitate maximă, ea, inima mea, fiind aceea care a făcut mâna să declanșeze aparatul de fotografiat. Sunt clipe pe care eu nu le mai pot întâlni, clipele mele irepetabile și vă doresc să le trăiți pe ale voastre la fel ca și mine în drumurile pe care vă purtați pașii, așa cum sufletul vostru le va percepe în irepetabilitatea fiecăruia dintre voi, prietenii mei Fotografi.


Vă invit luni, 24 februarie 2014, la ora 17,30 în Sala ”Diotima” a Casei de Cultură a Municipiului Iași ”Mihai Ursachi” din Parcul Copou, alături de Mihai Cantea și Adi Cristi, la vernisajul expoziției Călător – Visător, expoziție a cărei imagini le veți putea viziona până în data de 16 martie atât în Galeria ”La Gard” (gardul Parcului Copou) cât și în Galeria ”Labirint” (holul Casei de Cultură). Sunt aproape 100 de imagini alb-negru și color, făcute în aproape 10 secunde de declanșări ale obturatorului aparatului de fotografiat, toate într-o singură bătaie a aripii de Înger păzitor și călăuzitor.

           
 Vă aștept cu drag,

 oZo
 

2 comentarii:

francisc vaida spunea...



am citit si recitit in ultima vreme scrisele tale ..!
ca un vechi laborant de la manual la visolab ..trecind pe la durst cls 300 unde am marit imagini de 1cm X 1 cm pina la 200cm X 15o cm MANUAL ..si avind un laborator destul de bun ( 4 din 5 ziceau dusmanii ) am sa spun ca ai asteptari pre mari de la laborator ..oricare ar fi si unde si al cui ar fi
de ce ...?
intre fotograf si laborant nu exista legaturi ..de niciun fel si de nimic negativ si de
pur si simplu un laborant nu intelege ceea ce astepti tu de la o marire de pe un negativ corect expus.....! sau de le un jpeg/tiff/png editat si salvat precum vrea autorul
de ce ..?
de cele mai multe ori nu stie cum si chiar daca ar stii nu este interesat foarte tare nefiind motivat de corectitudine si interes profesional !
de echipamente hai sa nu vorbim .
trendul este ..do it yourself.!
cu un printer pro rezultatul este WOW
in 2013 cind am predat la Constanta i-am rugat pe EPSON sa faca o prezentare si o demonstratie la curs .
a doua zi unul dintre cursanti a cumparat un printer identic si la vernisaj au improvizat un studio ,i-au fotografiat pe cei care au dorit ..marind pe loc imagini 30 x 40 cm intr-o calitate cu mult peste ce ofera un laborator obisnuit ..! pe loc .!
dincolo de supararea cauzata de pierderea de timp si bani eu cred ca suntem in etapa canibalizarii fotografiei clasice si a distrugerii prin abordari care mai de care mai ciudate ... in registru tehnic corect nu mai face nimeni fotografie ..zic autorii ca asa vor ei ..zic eu ca nu pot mai mult ..!
asa ca nu te mai supara ca nu ai de ce
revenind la articolul de ieri iarasi nu vad de ce te deranjeaza ca unii vad luminaue
prin 2009 am expus si eu in holul central ..ma rog ATRIUM ..
dar asa sunt eu discret ..! si nu mai dau interviuri .
traiste si lasa-i si pe altii sa traiasca .

chrisoprea spunea...

Felicitari domnule Dusa!

Din pacate voi fi alaturi de dumneavoastra numai cu sufletul! Sper sa ne mai rasfatati si alta data cu imaginile realizate si poate ca atunci voi reusi sa ajung!
Vroiam de asemenea sa va multumesc pentru faptul ca ne semnalati cum ar trebui sa stea lucrile in domeniul fotografiei si cum stau ele de fapt. Sunt constient ca va atrageti in felul acesta multi "prieteni", dar cei dornici sa invete trebuie sa invete cum se face coret!
Cu toata stima!