miercuri, 13 august 2014

14.08.2014 - despre Fotografie cu dragoste - 198

Corabia cu Suflete (9) - amintiri dintr-o expoziție viitoare!


În ultima vreme am vorbit mai mult de-ale mele și mai puțin despre fotografie. Chiar... imaginile cu oameni pe care le pun de ceva vreme sunt făcute cu tot felul de aparate de fotografiat. Cu Canon 300D, 350D, 400D, 30D, 7D, 5D Mk II și 5D Mk III. Din 2005, de când am trecut pe digital și până acum. Despre obiective... ce să spun - de la cele de kit, trecând pe la cele de pe vremea (încă) a filmului, până la cele de acum. Care sunt. Aș vrea în seara asta să vă întreb despre ceva Prieteni: Câți dintre voi vă știți pe de rost aparatul de fotografiat? Adică să-l scoateți pe beznă din geantă și să reușiți să-i faceți setările de care aveți nevoie. Sau, măcar, să-i schimbați obiectivul pe ne-ve? Nu vă mai întreb de câte ori l-ați butonat și răsbutonat pentru a vedea/aminti ce se întâmplă la fiecare dintre posibilitățile de setare... Chiar aș fi curios să vă aflu răspunsurile. Știu colegi de-ai mei care au habar doar să apese pe ”on” și ”of” la aparat. Despre editare... Știu colegi de-ai mei care merg prin țară și pe aiurea de țară da imaginile lor nu s-au schimbat cu nimic de ceva vreme. Sunt toate o apă și-un pământ. Și atunci aș întreba ”de ce”. Sau ”pentru ce”, Prieteni?

Fotografia e o ”boală” lungă. Dacă nu arzi pentru ea, te arde ea pe tine. Și asta spune tot. Poate într-o zi veți înțelege. Restul sunt doar declanșări și iarăși declanșări. Cât pentru o expoziție acolo... unde zboară vulturii!

Niciun comentariu: